donderdag 7 mei 2009

Ding 10 delicious

Goedemiddag,
dacht ik eerst nog dat het eindelijks eens zou gaan over dat tijdschrift wat over lekker eten gaat..... helaas! Het was een grote tegenvaller, at first.
Maar zoals een keurige leerling van een cursus betaamt, ben ik me gaan verdiepen in de leerstof. Jawel!
En ik kwam er achter dat het een middel is om mijn grote hoeveelheid favorieten beter te stroomlijnen. Zoals jullie inmiddels door hebben, zijn dat vooral sites die gaan over mode en aanverwante zaken maar dat is in dit kader niet relevant.
Het zijn er te veel en ik kan niks meer vinden.
Ik heb tot nu toe gewerkt met het account van 23 dingen en de site www.ontdekdebieb.nl toegevoegd met als tags ondermeer Bibliotheek en Fryslan.
Ook wij moeten op die manier toch zichtbaar worden!

Een eigen account heb ik nog niet, ik voel ook nog niet de behoefte om van allees te dailen maar ik heb wel de toolbar aan mijn internet explorer toegevoegd.
Maar eens kijken hoe het werkt.

Het probleem is altijd dat ik de inhoud van mijn tags niet kan onthouden, is met opbergen van bestanden ook al zo.

Maar voor echte bibliothecarissen lijkt me dit een goed middel om veel informatie gesturctureerd aan te bieden aan haar klanten, waarbij je ook met elkaar dossiers kunt opbouwen.

Leuk dus!
Op naar het volgende ding.
Groet,
Jellie

1 opmerking:

  1. Hoi Jelly
    Dat was dus even een tegenvaller met Delicious, geen lekker appeltje... ha,ha.
    Ik had van jou eigenlijk verwacht dat je heel gestructureerd werkt, met trefwoorden, tags of whatever ;-) maar goed dan dat je Hilly hebt, want beroepshalve is structuur nog veel belangrijker lijkt mij(sprak de bibliothecaris ;-). En tsja, als je je favorieten niet meer kunt vinden omdat het te veel zijn is het toch handig om ze eens te checken en te taggen (of submappen maken binnen je favorieten...) als je je ooit eens verveelt.... Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen