zaterdag 30 mei 2009

Ding 13 delen van documenten

Dag!
Mijn laatste echte werkding.

Het delen van documenten en spreadsheets via deze googletoepassing vind ik fantastisch.
Hier zou ik erg graag mee werken.
Natuurlijk moet je afspraken maken hoe om te gaan met de samenwerking en wie verantwoordelijk is voor de redactie maar al dat gedoe met versies en zo moet dan tot het verleden gaan behoren.
We zouden dat in de werksituatie ook goed kunnen gebruiken. NO stukken die nog even geredigeerd moeten worden door deze of gene waarna iedereen toch meteen over de juiste versie beschikt. Minder gedoe over welke versie nu de juiste is en een betere opslag van documenten.

Ook het beschikbaar stellen van documenten voor mensen die op verschillende werkplekken wordt hierdoor gemakkelijker. Je kunt zelf bedenken of je iets wilt printen en aan wie je stukken wilt doorsturen voor commentaar.

Kortom, laten we hier mee aan de slag gaan in ons netwerk.

Fijne avond allemaal.
Jellie

1 opmerking:

  1. Veel mensen zijn enthousiast over deze (vaak onbekende) toepassing van Google en ikzelf vond het laatst heel handig toen Joost en ik tegelijk in Googledocs aan ons beleidsplan Mediawijsheid werkten. Zoiets zou anders niet kunnen, want dan raak je verward door de verschillende versies ...ideaal. Omdat iedereen in de clusters nu Citrix heeft en al vanaf verschillende werkplekken kan inloggen is men daar iets minder enthousiast, maar voor provinciale projecten is het sowieso heel handig. Ik ben benieuwd of het een populaire toepassing wordt. Ikzelf ben al fan en jij dus ook ;-) Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen