donderdag 7 mei 2009

Ding 19 sociale netwerken

Dag,
voor mij gesneden koek.
Ik zit al bijna twee jaar op hyves en iets korter op Linkedin.
Hyves gebruik ik meer voor prive zaken en linkedin voor zakelijke contacten
Ik vind Hyves leuk om zo nu en dan contact te hebben met mensen die ik anders even niet zo veel zo of om gewoon even bij te krabbelen.
Ik ben voorzichtig met het plaatsen van allerlei fotos, dat gaat mensen niet altijd wat aan.
Soms plaats ik een link naar een voor mij relevante site of youtubefilmpje.
Ook accepteer ik niet iedereen als vriend. Niet iedereen hoeft alles van mij te weten of ik wl niet met iedereen zogenaamd close zijn.
Voor de bibliotheek kan het een laagdrempelige manier zijn om mensen met elkaar in contact te laten zijn over boeken of andere biebzaken.
Maar hou het luchtig, informatief ok, maar niet te prive....

Linkedin is goed voor de contacten. Je spreekt mensen makkelijker aan legt nieuwe contacten of lijntjes uit en kunt op zoek gaan naar mensen met specifieke vaardigheden.
Ook het gebruik van groepen op Linkedin spreekt mij aan.

Het is wel zaak om je pagina goed bij te houden!!!
Voor de bieb is het vooral handig als contactenbestand.
Maar je kunt natuurlijk ook daar groepen creeren rond thema's. Zelf zou ik daar liever specifieke applicaties voor gebruikne maar zolang die nog niet breed zijn ingevoerd, voldoet dit medium ook.
Hoop jullie hier nog eens tegen te komen.
Groet,
Jellie

1 opmerking:

  1. Ik vermoed dat je even hebt gekeken welke Dingen je even "snel "kon doen, omdat je die al kent en het verbaasd me dus niks dat je Sociale Netwerken en Twitter alvast hebt gedaan om weer een beetje bij te komen want het is natuurlijk snel 2 juni. Heel goed, want het maakt niks uit in welke volgorde je de dingen doet, alles staat (bijna)los van elkaar...
    Ik weet uit ervaring dat je vrij actief bent op o.a. Hyves en Linkedin en heb niks toe te voegen aan je tips hierboven! Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen