vrijdag 29 mei 2009

Ding 14 instant messaging...

Dag,
dat ik dit ding nou toch eerst had overgeslagen.
Een aantal jaren geleden chatte ik veel met vrienden en vriendinnen. Nu komt dat wat mij betreft steeds minder voor.
Zo nu en dan een krabbel via hyves of via mijn blackberry instant messaging tool. In de praktijk gebruik je dit soort dingen toch vaak als je niet echt in de gelegenheid bent om te bellen of elkaar te zien maar wel even wat dingen kwijt wilt.

Zakelijk vind ik het wel steeds interessanter worden. Bij allerlei instanties kun je tegenwoordig chatten waardoor de kwaliteit van de antwoorden op de vragen die je stelt, beter kan worden. Ik vind dat een goed zaak. Ook de belastingdienst en zo moeten dat gaan doen.

Ik vind het dan ook van groot belang dat bibliotheken die mogelijkheid aan bieden.
Het hoort mijns inziens gewoon bij je werk. Punt. Het maakt directe communicatie mogelijk op inhoud zonder dat je elkaar daarvoor face te face hoeft te zien.

Het is daarom ook goed dat die mogelijkheid, na wat hick ups, wordt aangeboden.
Maar even als byline: mag die naam aladin alsjeblieft weg...................

Tot het volgende bericht.
Jellie

1 opmerking:

  1. Ik denk niet dat iedereen je blog heeft gelezen, anders had je misschien wel commentaar gehad over je opmerking over Aladin. Kort geleden hebben we het er in het KC nog over gehad dat die naam mensen niks zegt.Probiblio doet nu een pilot met www.antwoord.bibliotheek.nl (lang, maar wel duidelijk), en er is ook www.goeievraag.nl, waarbij gebruikers zelf ook vragen beantwoorden en zo punten opbouwen.....Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen